31 октомври 2013 г.

За празниците, празнуването и забавлението изобщо

Хелоуин e празник-маскарад, който се провежда на 31 октомври най-вече във Великобритания, Ирландия, Канада и САЩ. Началото си води от келтски езически ритуал и се чества на католическия ден на Вси светии. По традиция децата носят страшни костюми, тиквени фенери и обикалят съседите си като искат бонбони и сладки с предупреждението, че ако не получат такива ще им "изиграят номер". Или поне така казва българоезичната версия на Уикипедия. А аз, въпреки че не съм свързана по никакъв начин с посочените страни, обожавам подобни празници. Създават ми приповдигнато настроение и ме карат да развихрям мислите си и в други посоки, не само в картичките. Особено харесвам тези празници, които до голяма степен карат нас - възрастните, да се превърнем отново в деца. Та и Хелоуин, както и Свети Валентин, са част от нетипичните за нас (в България) празници, които много, много обичам. 

След като ви показах първата си (и единствена) хелоуинска картичка преди няколко дни, днес искам да ви покажа едно от другите ми хобита, практикувано само по празници. Или всъщност, две от тях - декорирането и сладкарството, и то точно в тази последователност. Твърдо поддържам мнението, че и най-страхотното ястие, поднесено по мърляв начин, направо може да ме откаже да опитам. Сигурна съм, че децата, а и голяма част от възрастните, се храним на първо място "с очи". 

След като две поредни години се отчитам порядъчно в благотворителните коледни базари, провеждани в училището на дъщеря ми, се оказа, че такъв ще има и по повод Хелоуин. При това каузата, за която ще събират средства децата, е близка и до моето сърце. Средствата ще отидат във фондация, занимаваща се с проблемите на бездомните животни. Освен всичко това, приготвянето и декорирането на хелоуински сладки се оказа предизвикателство, на което не мога да откажа, а презентирането им зае мислите ми за цял един ден. "Сладки" опити правя от много години, но откакто се захванах с картичките, вече знам и за какво служат сладкарските инструменти и оборудване. Сега, като вляза в магазин за сладкарски консумативи, повечето продукти ми изглеждат мнооого познати. А за да бъде удоволствието от конкретното начинание пълно, спретнахме една дамска компания, състояща се от две тинейджърки и майките им и прекарахме един супер приятен кулинарен следобед. Но да не бъда голословна, ето показвам резултата:


Това са едни много лесни "призраци", направени от ето тези петифури, обвити в захарен фондан. В конкретния случай са с аромат на кафе, което и обявих на табелката:


"Тиквите" са с портокалови корички и глазура от бял шоколад, слепени са с течен шоколад и имат пълнеж от трохи и шоколад. Дръжките им са направени от бадемов марципан. Признавам, комбинацията от марципан, портокал и шоколад за мен е просто неустоима:


"Очните ябълки" са от шоколадово тесто с пълнеж и глазура от млечно-маслен крем. Придържах се към тази рецепта, но с леки импровизации в крема:


"Мумиите" са от така любимите на всички деца (наистина не разбирам защо) бисквити Орео, обвити с фондан:


А това са едни най-обикновени крафтърски табелки, указващи съдържанието на предлаганите сладкиши:


И накрая, искам да споделя с вас една лесна и мноого, ароматна идея за "тиквен" фенер, която с леки видоизменения може да се направи и за Коледа. Хелоуинската тиква е твърда и се дълбае трудно, а показаната по-долу става за няколко минути. Видях идеята в предаването  на Лора и Стоян вчера, а който не го е гледал, може да погледне тук.


Вярвам, че и най-лесната и проста тематична декорация, може да превърне всяка семейна вечеря във весел празник! И най-важното - не забравяйте да се забавлявате!
 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


9 коментара:

  1. Е, да си оближеш пръстите! Вили, очевидно имаш много таланти, но не съм сигурна, в кой си най - добра! Картичките винаги са прелестни, а сега и тези сладкиши... ммм

    ОтговорИзтриване
  2. Вили, прекрасно е всичко! Наистина всестранно развит талант! :Р
    А за бисквитките Орео наскоро четох, че съдържали някаква съставка, която води до пристрастяване - подобна на кофеина, теина, кокаина... Бях доста изумена. :) Аз като малка набивах много турския им еквивалент, пак слепени бисквитки - Фавори. :D

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Според мен, популярността им идва повече от рекламите, в които са направени сериозни инвестиции. Що се отнася до вкусовите им качества, наистина не разбирам дъщерите ми, а и другите деца какво толкова им харесват - бисквита без изявен вкус! Не остава нищо върху вкусовите ми рецептури, нито ванилия, нито шоколад, нито нещо друго определено!

      Изтриване
  3. Вили,страхотна подготовка ,вярвам че твоите момичета са доволни от мамината подкрепа!Аз отивам да напълня една кошница с лакомства,защото очаквам малки ,страшни гостенчета/за първи път/.Весел празник!

    ОтговорИзтриване
  4. Чудни сладки сте сътворили! Не мога да си избера фаворит. С такива лакомства съм сигурна , че вашата маса на базара ще е най-популярната :)

    ОтговорИзтриване
  5. Прекрасни неща сте приготвили. Де да имах и аз свободно време да се развихря...
    Желая Ви много доволни клиенти!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е, само свободно време не е достатъчно. Нужни са желание и любов ;)

      Изтриване
  6. Йееее! Изумително разнообразие и изобилие от Хелоуински лакомства!!!Вили, респект към към разнородните ти таланти!!! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  7. Много страховити сладки сте сътворили :) Портокала е просто много уникална хрумка. Ти си страхотна :)

    ОтговорИзтриване

01 09 10