6 февруари 2017 г.

Отегчение и вдъхновение или как реших да се завърна

След повече от 7 месеца активна почивка от хартиените занимания, отново съм тук. Определено имах нужда от това да не правя никакви проекти, всичко ми беше станало рутинно и безинтересно, даже и доста досадно. Едновременно с това голямата ми дъщеря замина да учи в чужбина, малката започна гимназия и улисана около техните нови занимания съвсем загубих всякакво желание за иначе любимото ми хоби. Естествено не спрях да следя какво ново се случва из света на крафтърството, но нищо не предизвикваше особен интерес в мен, не ме караше да искам да опитам и аз. Докато в една от групите във FB не възникна въпрос по отношение на албумите с гръбнак и по-точно как да не се прокъсват сгъвките им... Винаги съм твърдяла, че хартия залепена на плат много трудно може да бъде скъсана. И реших да поровя..., ама рових поне 2-3 седмици докато намеря нещо, което да ми изглежда достатъчно стабилно като конструкция и да е направено от плат или поне от хартия с плат.
 

Да, трудоемко е! Да, става бавно! Да, изисква максимална прецизност и няма как да се замазват грешки и кривини по конструкцията..., но цялото това нещо събуди интереса ми и ме накара да запретна ръкави! За цяла седмица, при това на почти пълен "работен" ден! Другото, което ме шокира е количеството материали, които погълна това миниатюрно албумче с размер на вътрешните страници 16 на 16 сантиметра... Използвах без остатък 4 блокчета с по 24 листа (6 на 6 инча) дизайнерска хартия и още поне 5-6 листа от големият размер... За другите материали няма да коментирам. Ето какво се получи:




Албумът съдържа 10 листа (20 страници). Може да събере минимум 74 снимки с размер 9 на 13 см. Има 3 големи и 3 малки плика, предназначени за още снимки, малки бележки и други ценности. Налепих перлени ленти по края на страниците, за да бъда сигурна, че няма да се опират снимките една в друга. Вътрешните листи са от мукава с дебелина 1,5 мм., а кориците - от мукава с дебелина 2 мм.
А това са някои от вътрешните страници:

първата...


и последната.
В малките пликчета натъпках напечатани етикетчета с дати, надписи и др. подобни.

А урокът, който най-много ми допадна е този:




P.S. Едно малко улеснение (за да не се побъркате от шиене на тесни лентички) - на пазара има "двойни" игли за шевна машина. Има с различна дебелина и с различно разстояние между иглите. Тази, с която ших днешното албумче е с разстояние 2 мм. между иглите, лентите ми бяха с ширина 5 мм. Най-голямото разстояние между иглите, което съм намерила е 4 мм., така разстоянието между листите (ширината на хартиените ленти) може да бъде 7-8 мм.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



9 коментара:

  1. О Виолета, Виолетаааа...имаше една такава песен. Добрр дошла с гръм и трясък...и нови идеи за разучаване ;-)

    ОтговорИзтриване
  2. Както винаги съм казвала, нищо не е случайно!Благодаря ти за урочето и за красивото появяване :)

    ОтговорИзтриване
  3. Имам запитване за тези стрелки с които затваряте страниците, братсове ли се водят или друго, и от къде мога да си купя?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Рускините им казват "анкери". На английски са "turn mount brads", а в магазина от който ги купих се казваха "метални холдери" (за съжаление там вече няма наличност). Както виждате, на някои от снимките съм слагала безопасни игли, мисля че все може да се пригоди и нещо друго :)

      Изтриване
    2. Почти през ден поглеждах в блога, за да видя нещо ново и почти се бях отказала... Благодаря за завръщането и прекрасния албум. Попътен вятър както на голямата, така и на малката дъщеря! Ще си позволя да постна един линк към китайски сайт, откъдето могат да се закупят тези "държачи": https://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20170206233502&SearchText=Roating+Locks+brads
      Аз не живея в БГ, но много мои приятели използват този сайт за различни поръчки и са доволни. Аз също го използвам, но живея близо и доставката ми е бърза и безплатна. Надявам се да помогна с тази информация, но ако сметнете, че не е на мястото си, може да изтриете коментара. Дано скоро отново ни зарадвате с нов пост. :)

      Изтриване
  4. Страхотно завръщане Вили!Албумът е унукален, определено с е струвало дългото търсене на най-доброто! Благодаря ти, че го споделяш с нас!

    ОтговорИзтриване
  5. Страхотно завръщане, Вили! Надявам се вече с нови сили и вдъхновение да ни радваш по-често с твои неща.

    ОтговорИзтриване
  6. Върни се пак, МОЛЯ! Ама много моля! Имам нужда от глътка свежест и прецизност... моля!

    ОтговорИзтриване

01 09 10