4 септември 2012 г.

Цветова комбинация

Благодарение на всички, гласували за моята картичка, съм поканена за гост дизайнер в Хоби предизвикателство 21, в което задавам "Цветова комбинация". 

Дълго мислих каква да бъде тази комбинация. Аз харесвам всякакви шантави комбинации, харесвам по-нежните, харесвам и по-интензивните цветове, харесвам светлите тонове, харесвам и по-тъмните. Водещото е сетивното удоволствие, настроението и посланията, които носят. Хармонията между тях е това, което ме отморява и успокоява, контрастът е това, което ме стимулира. В годините съм имала най-различни приоритетни цветови комбинации, както в облеклото ми, така и в интериора. Но това, което винаги ми е харесвало и впечатлявало са междинните, мъртви, пастелни тонове – цветове, които са резултат от смесването на повече от три цвята. Най-популярните от тези цветове се съдържат в понятието „есенни тонове” - тогава, когато жълтото не е точно жълто, червеното, не е типичното червено, кафявото не е обичайното кафяво. Навремето, когато ходех на школа по рисуване, учителят ми им казваше "мръсни, кални" цветове и много ни се караше, когато намереше нещо подобно в някоя рисунка. Може би за това сега толкова много ги харесвам, ветото отпадна.

Най-важното при избора ми на цветова комбинация беше да се хареса на повече от вас, нали целта е да имате желание да творите с тези цветове. В синхрон с леко понижените температури и с прехвърчащите жълти листенца навън, на прага на идващата есен, реших цветовата комбинация в това предизвикателство да бъде "Есенни тонове". Грабнах няколко дребни, чисто дамски джунджурии, за да дам нагледен пример:


 Естествено, това са "условни" цветове. Убедена съм, че на всеки монитор изглеждат различно. Ако мога да им дефинирам имената по-скоро биха били мръсно бяло, пясъчно, мляко с какао, пудрено розово, вишна, тиквено и патладжан. Не е задължително да бъдат тъмни, нюансите им също са допустими. Най-важното е тоновете да са наистина пастелни и леко замъглени, а и в проектите да има поне три от тях. Добавянето на други, допълнителни тонове е възможно, то е белег, за вашата собствена есенна хармония.

А аз от известно време съм решила да прекрачвам границата на традиционните представи за нещата, за това моите есенни пастелни тонове са проектирани в сватбена картичка:


Розичките от шнурчета са единствените цветя, които мога да правя наистина "на ръка", без пънчове, без шаблони. Не са съвършени, но ми напомнят за стилизираните розички по дамското бельо и по бебешките дрешки:


Всъщност, тичинките на розовите розички са сигнално червени:


И поглед отвътре:


Сигурно вече ви е станало ясно, че есента е "моят" сезон. Харесвам всичко в нея, дори дъжда и вятъра. Харесвам спокойствието и уюта, които носи, харесвам красотата и богатството на нейните цветовете. Дано с тези цветове да съм успяла да ви вдъхновя и провокирам за творчество и участие в Хоби предизвикателство 21.

8 коментара:

  1. Вили, наистина много приятна публикация, много инспирирща снимка и цветова комбинация. Уви, нямам възможност да се включа с проект, но с интерес ще следя другите. След толкова жега и слънце и аз някак очаквам есента с радост :)
    Приятен ден!

    ОтговорИзтриване
  2. Вили, с тази картичка ме плени и официално ставам твой горещ фен :). Страхотна е! Направо ме остави без думи!

    ОтговорИзтриване
  3. Цветовата комбинация е много приятна и отпускаща.Твоята картичка е едно малко бижу!Дано да успея да се вклююча по темата!

    ОтговорИзтриване
  4. Прекрасна картичка и много зареждаща публикация. Цветовата комбинация и много интересна и събужда огромен интерес у мен ... може пък да опитам и аз да се включа в предизвикателството.

    ОтговорИзтриване
  5. Вили, и раето, и розите, и цветовете, и точките... всичко е разкошно!

    ОтговорИзтриване
  6. Мисля, че нещо, замислено толкова идейно и изпълнено така прецизно просто не се нуждае от коментар.

    ОтговорИзтриване
  7. Вили, и аз ще се присъединя към възхитените и очаровани и от цветове, и от комбинация на елменти, момичета! Страхотна сватбена картичка!

    ОтговорИзтриване
  8. E, думи не ми останаха ;) Ама тази гама и тази пищност така са ми присърце ... :)

    ОтговорИзтриване

01 09 10