5 януари 2013 г.

За удоволствието от оцветяването

При представянето на днешната картичка, бих искала да споделя с вас и нещо за хартията, върху която рисувам. Когато купих първите си копици през пролетта на миналата година, бях така обсебена от тях, че исках само да допълвам цветовете и да имам все повече и повече. Върху какво рисувам, сякаш нямаше особено значение.

Първата хартия, която си купих беше препоръчана в сайта на копиците. Останах крайно разочарована - снежно бяла (което за мен е недостатък) и прекалено тънка 70 грама. Зарязах блокчето в шкафа и повече не помислих за него. 

Купих си симкоут картон, 320 грама с гланцирана и матирана страна. За оцветяването с копиците използвах матираната страна, цветовете се блендваха сравнително добре и хартията  беше леко кремава, което на мен ми допадаше.

Когато открих света на дигиталните печати се оказа, че картонът е прекалено дебел за принтера ми и трябва да бъде сменен. Купих на бройка едни не много бели листи, формат А4, около 200 грама, които изглеждаха леко напръскани, минаваха през принтера и блендването се получаваше сравнително лесно. Върнах се в магазина, от който ги бях взела и изкупих цялата наличност, която имаха - 33 броя. И така рисувах няколко месеца на тази хартия. До края на ноември, когато установих, че ми е останал само 1 лист.

Започнах да ровя в нета, изгледах в You Tube десетки филмчета за предимствата на тази или онази хартия. Прегледах всички сайтове, от които пазарувам, за да видя какво предлагат и те и накрая попаднах на хартията на Neenah. Когато за първи път оцветих картинка на тази хартия, разбрах, че оцветяването до сега е можело да се третира като наказание. Блендването е изключително лесно, случва се от само себе си, теглото на хартията е 216 грама, напълно достатъчно, единствения недостатък е, че е снежно бяла, но след като дистресна картинката по края, белотата спира да ме дразни. А и може да се оцвети и фонът, нали?

С цялото това писание, се опитах да обясня на какво се дължи творческият ми ентусиазъм тези дни. Сега оцветяването ме привлича неудържимо и ми се иска да оцветявам непрекъснато. В комбинация с отегчението от коледните картички и нуждата ми от цветно настроение, днешната картичка се получи съвсем спонтанно. Печатът е на Tiddly Inks, хартиите на MME - On the bright side, а това е една пастелно-цветна картичка:


Близалките минах със златен брокат:



И от вътрешната страна:

 

15 коментара:

  1. Напълно разбирам всичко това, което си описала, Вили :-) Аз също чакам един пакет с Neenah и нямам търпение да и дам отново шанс :-) Картичката, както винаги - прекрасна! :-)

    ОтговорИзтриване
  2. Много свежа картичка:) Особено ми харесва как съвпадат цветове на хартията и оцветената картинка. Розичките са великолепни.
    Усмихната събота :-)

    ОтговорИзтриване
  3. Страхотна е! Така ми се искаше и на мен да видя нещо различно от Коледна картичка :). Цветовете стоплят :).

    ОтговорИзтриване
  4. Вили, би ли ми казала момиченцето на картичката ти изрязано и залепено ли е?Как така косата и близалките излизат от хартията?

    ОтговорИзтриване
  5. Разкошна картичка..Цветове, разкошни детайли и..типично твоите цветя..- много красота..и чудесна публикация. Ще ме изкушите и аз да пробвам тази хратия..(не,че оцветяването е от хартията..Майсторлъка си е майсторлък..)

    ОтговорИзтриване
  6. Вили, направо му се приисква на човек да я изяде - с все близалки и джапанки :) Много е сладка, всичко си има. За хартията, мислех, че съм намерила оптималния вариант, но ме изкушаваш да пробвам и споменатата от теб. Иначе и на мен тези дни много ми се цветява...явно нещо витае във въздуха :)

    ОтговорИзтриване
  7. Разкошна е, прекрасно оцветена и е свежо разнообразие в дните след Коледа! И аз подкрепям с две ръце хартията Neenah!

    ОтговорИзтриване
  8. Картичката е страхотно веселяшка! Оцветяването - както обикновено само ще замълча и ще се преклоня...а цветенцата са супер закачливи.

    ОтговорИзтриване
  9. Вили, картичката е не само страхотна, но внася прекрасна свежа нотка и просто няма как човек да не е вече в добро настроение след като я е видял!

    ОтговорИзтриване
  10. Нещо ми се е загубила музата за оцветяване напоследък,ще се опитам да си я върна като си поръчам и аз такава хартия. :) Много сладка, цветна и толкова навяваща летни спомени, картичка.

    ОтговорИзтриване
  11. Such a pretty card! Lovely colours you've used! I don't understand what you wrote, lol, but can I ask you where the roses and leafes die is from? :)

    Thank you

    ОтговорИзтриване

01 09 10